Ateşleme bobini çalışıp çalışmadığı nasıl anlaşılır?
Soketi çıkardıktan sonra motorda herhangi bir sarsıntı veya titreşim fark ederseniz, bobin iyidir. Ancak, soketi çıkardığınızda motor çalışmasında bir değişiklik yoksa, bobin arızalıdır. Silindir sisteminde kıvılcım olmadığından, yanma sistemi çalışmayacaktır.
Benzinli araç bobin arızası nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, bujilerde yanma ve alışılmadık sesler gibi belirtiler arızalı bir ateşleme bobinine işaret eder. Ayrıca aracın arıza gösterge ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir servise götürmeniz önerilir.
LPG’li araç bobin arızası nasıl anlaşılır?
LPG’li araçlarda ateşleme bobini arızasının belirtileri: Rölantide düzensiz çalışma. Hızlanma sırasında ateşleme yapmama. Azaltılmış yakıt tüketimi. Motor arıza ışığının yanması. Arıza (ciddi arızalar durumunda). 3 Ağustos 2009
Bobinin yandığını nasıl anlarız?
Bir arızanın belirtileri arasında egzozdan yanmamış yakıt emisyonu bulunur. Bu, aracın hava-yakıt karışımını düzgün bir şekilde ateşlemediğini gösterir. Sistem arızaları motorun düzensiz çalışmasına neden olur. Bu nedenle, motor titremesi, sarsılması veya ani durma gibi belirtiler ortaya çıkabilir.
Araç bobini nasıl kontrol edilir?
Araçta bağımsız elektronik ateşleme sistemi varsa, yani yeni araçlarda olduğu gibi buji kabloları yoksa, ateşleme bobini soketi çıkarılır ve motorun davranışı kontrol edilir. Soket çıkarıldıktan hemen sonra motor sallanıyorsa veya titriyorsa, ateşleme bobini sağlamdır.
LPG ateşleme bobinini bozar mı?
Bunlar arasında; LPG’nin benzine göre tutuşma direnci daha yüksek olduğundan ve LPG ayarları çok fakir karışımda çalışacak şekilde ayarlandığından, motor sıcaklığı arttıkça bobin kablolarında kopmalar meydana gelebilmektedir.
Bobin arızalı olunca ne olur?
Araç hiç çalışmaz: Bobin tamamen tahrip olduğu için ateşleme üretemez. Ateşleme olmadığı için araç çalışmaz. Araç Olasılıkları: Ateşleme bobinindeki bir çatlak genellikle bu duruma neden olur. Bazı durumlarda, birden fazla bobini olan araçlar bobinlerden biri arızalanırsa ateşleme yapmaz.
Buji yada bobin arızası nasıl anlaşılır?
Buji arızasının belirtileri nelerdir? Motorun rölantide çalışma sorunu var. Araç eskisi kadar hızlı çalışmıyor. Yakıt tüketimi belirgin şekilde artıyor. Gaz pedalına basıldığında motor tekliyor ve çekiş sorunları yaşıyor. Marş motoru çalıştırıldığında motor yavaş çalışıyor veya hiç çalışmıyor.
Bobin arızası vuruntu yapar mı?
Ateşleme bobini arızasının belirtileri: Ancak tasarlanandan daha düşük voltaj üretilirse; hızla ilgili ateşleme hataları, zor çalıştırma, çiğ yakıt püskürtme, sarsıntı, titreşim ve vuruntu, yolda stop etme gibi durumlar ortaya çıkabilir.
Bobin rolantiyi etkiler mi?
Ateşleme bobini arızalanırsa ne olur? Bobin arızalıysa, araç motoru titreşir. Rölantideyken otomatik olarak durur. Marş çalıştırıldığında, motor yavaş ve zor çalışır.
LPG regülatör bobini arızası nasıl anlaşılır?
LPG bilgisayarı arızalandığında ortaya çıkan sorunlar: Bu durumda aracın çalıştırılması zorlaşır. Ayrıca aracın rölanti devrinde dalgalanmalar gözlenir, aracın rölantide sabit kalması zorlaşır ve stop edebilir. Regülatörlü araçlarda LPG sistemi donabilir.
Buji kablosu bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Motor çok yüksek ve düzensiz sesler çıkarıyorsa, buji kablosunda bir sorun olabilir. – Arabanız sabahları çalıştırmakta sorun yaşıyorsa ve hemen çalışmıyorsa: Aşınmış veya kirli buji kabloları elektriği iletemez. Bazı durumlarda, akünün boşalmasına veya sızmasına bile neden olur.
Bobin ömrü kaç km?
Ateşleme bobini neden arızalanır? Bir araçtaki her parçanın bir ömrü olduğu gibi, ateşleme bobininin de bir ömrü vardır. Ateşleme bobininin ortalama ömrü 150.000 ila 160.000 km’dir. Ayrıca, sürüş koşullarına ve kullanım süresine bağlı olarak arızalar meydana gelebilir.
Bobinin sağlamlık kontrolü nasıl yapılır?
Bir muhafazada birden fazla bobin varsa, bir test şeridine ihtiyacınız olacak. Bu, çalışırken arka EMF sinyalini alacak ve ekranda inceleyebilmeniz için osiloskopa gönderecektir. Bu, hangi bobinin soruna neden olduğunu anlamamıza yardımcı olacaktır.
Bobin arızası motor ışığı yakar mı?
Motor Arıza Lambası: Bazı araçlarda bobin arızası motor arıza lambasının yanmasına neden olabilir.
Bobin arızalı olunca ne olur?
Araç hiç çalışmaz: Bobin tamamen tahrip olduğu için ateşleme üretemez. Ateşleme olmadığı için araç çalışmaz. Araç Olasılıkları: Ateşleme bobinindeki bir çatlak genellikle bu duruma neden olur. Bazı durumlarda, birden fazla bobini olan araçlar bobinlerden biri arızalanırsa ateşleme yapmaz.
Ateşleme bujisi arızası nasıl anlaşılır?
Buji arızasının belirtileri nelerdir? Motorun rölantide çalışma sorunu var. Araç eskisi kadar hızlı çalışmıyor. Yakıt tüketimi belirgin şekilde artıyor. Gaz pedalına basıldığında motor tekliyor ve çekiş sorunları yaşıyor. Marş motoru çalıştırıldığında motor yavaş çalışıyor veya hiç çalışmıyor.
Ateşleme yapan motor neden çalışmaz?
Ateşleme sistemi sorunları: Bujiler, ateşleme bobinleri veya distribütörler gibi ateşleme sistemi bileşenlerinin arızalanması motorun çalışmamasına neden olabilir. Yetersiz veya kirli motor yağı: Çok az motor yağı veya aşırı yağ kirliliği motorun çalışmamasına neden olabilir.
Bobin değeri nasıl ölçülür?
Birimi ohm’dur. Bobinlerin endüktans değeri L-metre veya LCR metre adı verilen özel bir ölçüm cihazıyla ölçülür. Ancak bir multimetre ile bobinde bir kopukluk olup olmadığını belirleyebiliriz.